Okazuje się, że otwarcie restauracji dla lokalnych przedsiębiorców to dopiero początek powrotu do normalności. Problemem wciąż jest brak możliwości organizacji większych imprez - urodzin lub firmowych eventów. Odwoływane są rezerwacje z maja, czerwca, lipca i połowy sierpnia. Drugi problem zauważa tarnowski restaurator Krzysztof Chuderski. Przy jednym stoliku może znajdować się tylko i wyłącznie jedna osoba. Ograniczenie nie dotyczy rodzin.
- Nie wiem, czy mamy pytać gości, o to, czy są rodziną? Ktoś może poczuć się zniesmaczony. Załóżmy, że na kolacje przyjdzie chłopak z dziewczyną. Nie wyobrażam sobie, że będziemy go pytać, czy mieszkają razem, czy są małżeństwem, bo jeśli nie są, to muszą odsunąć się od siebie, o najmniej 1,5 metra - mówi Krzysztof Chuderski z restauracji Stara Łaźnia w Tarnowie.
W lokalu konieczna będzie dezynfekcja stolika po każdym kliencie i zachowanie odległości 2 m. pomiędzy siedzącymi. Kelnerzy będą ubrani w przyłbice, a przy wejściu do lokalu każdy z gości będzie musiał skorzystać z płynu do dezynfekcji.
Reżim sanitarny, większy niż zazwyczaj, konieczny będzie również w gabinetach kosmetycznych. Dotyczy to. m.in. pracy w maseczkach i w przyłbicach.
- Przyjmujemy, że osoba, która przychodzi do gabinetu kosmetycznego i która chce mieć wykonany zabieg twarzy nie jest chora. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że jest nosicielem. Pod tym względem wszyscy mamy ogromny stres. Czas wykonania zabiegu będzie teraz nieco dłuższy. Wszystko z uwagi na dezynfekcje miejsc, w których klient przebywał. Będziemy dezynfekować nie tylko narzędzia, ale również podłogę - mówi Elżbieta Kępińska z gabinetu kosmetycznego „Tara” w Tarnowie.
Pracownicy salonów fryzjerskich w Tarnowie już od kilku dni nie rozstają się z telefonem. U niektórych notes z rezerwacjami zajęty jest na dwa tygodnie do przodu. Tu również powinna obowiązywać zasada umawiania wizyt przez internet lub telefon.
Wielu fryzjerów wzięło sobie do serca ministerialne zalecenia i w trakcie obcinania noszą rękawiczki i maseczki. Tam, gdzie było to możliwe fotele zostały rozstawione. Wymagane jest zachowanie dwóch metrów odległości między klientami.
W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni. Klienci nie mogą również używać telefonów komórkowych i najlepiej, gdyby mieli zasłonięte usta i nos.