70-letnia mieszkanka Tarnowa straciła oszczędności życia. Pierwszym krokiem do stania się ofiarą oszustów było odebranie telefonu z atrakcyjną ofertą. Dzwoniący zapewniał, że otrzymała ona pewną kwotę, którą należy przelać na jej konto. Przekonywał również, że pieniądze można odebrać tylko w sposób elektroniczny. Mężczyzna zaproponował przy okazji pomoc w wykonaniu całej procedury.
Niezbędna miał być instalacja programu AnyDesk, który umożliwia zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez internet. Kobieta sama pobrała oraz zainstalowała oprogramowanie, a także przekazała rozmówcy poufne dane. Jednak po wykonaniu tych „formalności”, zamiast dodatkowych pieniędzy zauważyła wyczyszczone konto oraz zaciągnięte na jej nazwisko kredyty.
– Doskonale wiemy ze oszuści sięgną po wszystkie sposoby i metody, żeby wyciągnąć pieniądze z naszej kieszeni. W tym przypadku okazało się, że kobieta odebrała telefon stacjonarny i rozmawiała z mężczyzną, który próbował ją oszukać. Na początku oczywiście odrzuciła rozmowę. Niestety oszust nie odpuszczał i wykonywał dalsze połączenia. Kobieta w końcu zaczęła z nim rozmawiać, nawiązała kontakt, a to spowodowało jakieś tam zaufanie. Przekazała informacje dotyczące jej konta i komputera. Za każdym razem oszust zapewniał, że jej pomoże – wyjaśnia asp. sztab. Paweł Klimek, rzecznik prasowy tarnowskiej policji.
Seniorka straciła wszystkie oszczędności, czyli blisko 140 tysięcy złotych. Z konta zniknęły również środki, które zostały zaciągnięte w ramach umów kredytowych. Policja apeluje o zachowanie ostrożności i zdrowy rozsądek. Jak podaje, nigdy nie wiadomo czego się spodziewać, ponieważ cyberprzestępcy nieustannie szukają nowych sposobów wykradania pieniędzy.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]!