Diecezja tarnowska. Uczniowie szkół ponadpodstawowych ocenili lekcje religii
W badaniu przeprowadzonym przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Tarnowie wzięło udział 7340 uczniów szkół ponadpodstawowych, w tym 482 uczniów ze szkół branżowych, 2838 z techników oraz 4020 z liceów. Pozytywnie o lekcjach religii w placówkach oświatowych wypowiedziało się 3169 ankietowanych uczniów, wśród których pojawiały się takie oceny, jak: potrzebne (28,8 proc.), ciekawe (17 proc.), fajne/super (25,7 proc.), przydatne (10 proc.), ważne (7,3 proc.), dobre (11,4 proc.).
Negatywnie o katechezie wypowiedziało się 568 ankietowanych uczniów. Wśród nich dominowały takie oceny lekcji religii, jak: nudne (18,7 proc.), niepotrzebne (28,9 proc.), powinny być dodatkowe (7,6 proc.), powinny być w kościele (9 proc.), powinny być raz w tygodniu (1,4 proc.), nie wiem (34,5 proc.).
Ankietowani wypowiedzieli się również na temat wliczania ocen z lekcji religii do średniej na świadectwie. Za utrzymaniem takiego stanu rzeczy było 60 proc. uczniów. Z pełnym raportem można zapoznać się na stronie Katecheza Diecezji Tarnowskiej.
Jesteś świadkiem zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]