Straszna reklama z YouTube'a. Gdzie nakręcono popularny w czasach Gadu-Gadu film?
Gadu-Gadu zostało uruchomione 15 sierpnia 2000 roku i, pomimo rozwoju social mediów, wciąż znajduje swoich zwolenników. Jego twórcą i pomysłodawcą był informatyk Łukasz Foltyn. Komunikator na początku XXI wieku zyskał ogromną popularność, przyciągając przed ekrany komputerów miliony zainteresowanych internetowymi konwersacjami Polaków. Gadu-Gadu dla wielu z nas stało się również nośnikiem jednej z największych w historii internetu traum. 30 października 2006 roku w serwisie YouTube został opublikowany filmik pod tytułem „Scary Car Commercial”. Straszna reklama samochodu przypadła do gustu użytkownikom komunikatora, którzy notorycznie wysyłali ją swoim znajomym.
„Look closely, there is a ghost in this car commercial” (Przyjrzyj się uważnie, na tej reklamie samochodu widać ducha) – czytamy w opisie filmiku. Jednakże nie każdy z nas przed obejrzeniem strasznej reklamy spojrzał wcześniej na jej opis. Śledziliśmy za to 20-sekundową jazdę samochodu krętymi ścieżkami zalesionych wzgórze, aby w finale poderwać się z obrotowego krzesła z mocniej bijącym sercem. 16 lat po publikacji filmiku grupa internetowych pasjonatów podróży rainbolt odnalazła miejsce, w którym nakręcono przerażającą reklamę. Poszukiwania zajęły im blisko pół roku. Na Twitterze zamieścili zdjęcie z Google Maps z dopiskiem: „we’ve completed the internet” (uzupełniliśmy internet). Droga, na końcu której czekało nas spotkanie z duchem, znajduje się w Kalifornii w pobliżu parku krajobrazowego Choinumni.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]