Kliknęli w link i stracili pieniądze z konta
W miniony weekend poszkodowani zgłosili się na policję, po tym gdy nieświadomi niczego udostępnili złodziejom poufne dane na temat loginów i haseł do swoich kont bankowych. W obu przypadkach metoda działania sprawców była podobna. Ofiary logowały się do swoich banków za pomocą przesłanych na telefony linków. Tam nieświadomi, że znajdują się na fałszywej stronie wpisywali swój login i hasło. W ten sposób przekazali poufne dane oszustom, którzy wykorzystali je i dokonali wypłat z ich kont. Pewna tarnowianka straciła w ten sposób 8 tysięcy złotych, a druga poszkodowana osoba aż 20 tysięcy złotych.
Trzeci poszkodowany sam przelał pieniądze
Ostatnim poszkodowanym jest starszy mężczyzna, który odebrał telefon stacjonarny. Kobiecy głos w słuchawce zaproponował mu możliwość zarobienia pieniędzy przez Internet. Był tylko jeden warunek. Potrzebny był mobilny przelew z jego konta. Jako że mężczyzna za bardzo się na tym nie zna, kobieta zaoferowała mu swoją pomoc. Pod jej dyktando poszkodowany przelewa na utworzone właśnie nowe konto 774 złoty czyli równowartość 170 euro. Miało mu to zapewnić dodatkowy dochód. Zamiast tego stracił całą kwotę. Gdy zorientował się, że został oszukany poinformował o tym policjantów.
Poszukiwaniem oszustów we wszystkich trzech sprawach zajmują się policjanci z Mościc. Jeśli uda się namierzyć i zatrzymać oszustów grozi im kara do 8 lat pozbawienia wolności. Tymczasem policjanci przypominają - posługując się aplikacjami mobilnymi pamiętajmy, aby korzystać z nich rozsądnie i stosując zasadę ograniczonego zaufania. Nieumiejętne posługiwanie się nimi oraz otwieranie załączonych linków może spowodować straty finansowe.
Polecany artykuł:
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!