Według kosztorysu specjalistów pierwszy etap remontu nie powinien przekroczyć kwoty dziesięcioleciu i pół miliona złotych. Po przetargu okazało się, że najtańsza złożona oferta wyniosła 5 mln 900 tysięcy złotych. Najdroższa opiewa na nieco ponad 14 mln. Urzędnicy chcą dowiedzieć się skąd bierze się tak duża różnica dlatego wysłali pytanie do trzech najtańszych firm, aby wskazali na jakiej podstawie tak nisko wycenili inwestycje.
Odpowiedź poznamy jeszcze w tym tygodniu. Dopiero później urzędnicy zdecydują o wyborze konkretnego wykonawcy. Sam remont nie będzie łatwy.
- W pierwszym etapie będziemy wykonać instalacje, która pomoże przełożyć kanalizacje gminy Wierzchosławice. Kanalizacja musi cały czas funkcjonować. Obok mostu powstanie więc nowa konstrukcja, na której będzie usadowiona kanalizacja wraz z ogrzewaniem. Zaplanowaliśmy również rozbiórkę konstrukcji poziomej i wzmocnienie podpór – dodaje wicestarosta Jacek Hudyma.
Równocześnie trwają starania o dofinansowanie na drugi etap z Funduszu Dróg Samochodowych. Tu gra toczy się o 30 milionów złotych. Cała inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy września 2021 roku.