To wydarzenie będzie okazją do promocji lokalnych winnic i degustacji potraw przygotowanych w oparciu o lokalne produkty. W sobotę, 27 maja, Tarnowska Organizacja Turystyczna oraz burmistrz Ryglic, zapraszają na imprezę plenerową na górze Kokocz w Woli Lubeckiej. Odbędzie się tam EnoMajówka, która zainauguruje sezon enoturystyczny w regionie.
- Zapraszamy wszystkich mieszkańców i gości do tego, by spędzili razem z nami to sobotnie popołudnie. Będzie można korzystać z degustacji win z lokalnych winnic, ale również wspaniałych potraw, przygotowanych przez panie z kół gospodyń wiejskich. Nie zabraknie serów, wędlin i występów zespołów ludowych. Będą pokazy kulinarne i liczne atrakcje a do tego wspaniałe widoki, które można podziwiać z Kokocza – zaprasza Paweł Augustyn, burmistrz Ryglic.
EnoMajówka na Kokoczu startuje w sobotę, 27 maja, o godzinie 14:00. Tarnowska Organizacja Turystyczna udziałem w tym wydarzeniu inauguruje cykl podobnych imprez plenerowych, które mają służyć promocji sztandarowego projektu EnoTarnowskie. Jedna z dziewięciu oficjalnych polskich marek turystycznych koncentruje się na promocji lokalnych winnic, które działają na terenie powiatu tarnowskiego i należą do Małopolskiego Szlaku Winnego. W sumie w tym sezonie zaplanowano kilkanaście podobnych plenerowych wydarzeń. Projekt otrzymał bowiem dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki.
- Obok promocji lokalnych winnic planowane jest również utworzenie Szlaku Kulinarnego. Trwają rozmowy z tarnowskimi restauratorami, aby produkty regionalne, promowane w ramach projektu EnoTarnowskie, były również dostępne w lokalach gastronomicznych na terenie miasta. Szykujemy sporo atrakcji – zapewnia Marcin Pałach, prezes Tarnowskiej Organizacji Turystycznej.
Na promocję projektu EnoTarnowskie Tarnowska Organizacja Turystyczna przeznaczy w tym roku ponad 550 tysięcy złotych. Do tego należy dodać działania oferowane przez Polską Organizację Turystyczną, Ministerstwo Sportu i Turystyki, udział w programach telewizyjnych, wizyty blogerów o dużych zasięgach, więc budżet promocyjny sięgnie nawet miliona złotych.
Polecany artykuł:
- Trzeba pamiętać, że EnoTarnowskie to nie tylko wina, ale również lokalne, tradycyjnie potrawy. Turystyka kulinarna i winiarska stają się coraz bardziej popularne i warto to wykorzystać. Coraz więcej osób, odkrywając region, chce go odkrywać również od strony kuchni. Stąd pokazy sommelierskie, nauka doboru odpowiedniego rodzaju wina do danej potrawy, degustacje i prezentacje – to wszystko już podczas pierwszej imprezy, czyli EnoMajówki na górze Kokocz w Woli Lubeckiej. A cały czas jesteśmy otwarci na współpracę z rolnikami, przetwórcami, rzemieślnikami, tymi, którzy na małą skalę tą produkcją żywności lokalnie się zajmują i ta żywność się identyfikuje z naszym regionem i naszym dziedzictwem kulinarnym – mówi Jan Czaja, skarbnik Tarnowskiej Organizacji Turystycznej.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]