Roman Ciepiela przypomina o koncepcji DK S73 w miejsce wschodniej obwodnicy Tarnowa
Prezydent Roman Ciepiela, szukając alternatywnego rozwiązania dla wschodniej obwodnicy Tarnowa, które pozwoliłoby ją zrealizować w całości ze środków z budżetu państwa, jeszcze w 2021 roku zaproponował powstanie inwestycji jako fragmentu obecnej drogi S73. Wówczas stałaby się ona docelowo drogą ekspresową. Koncepcja włodarza Tarnowa wzbudziła zainteresowanie i poparcie położonych przy tej trasie samorządów. Przychylny takiemu pomysłowi był m.in. prezydent Kielc.
Ministerstwo Infrastruktury nie odniosło się do zaproponowanej przez Romana Ciepielę koncepcji. Natomiast na początku bieżącego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na dokumentację dotyczącą budowy łącznika autostrady A4 z DK94 i zjazdem do Pilzna. Zdaniem władz Tarnowa projekt ten nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Zadanie w obecnej formie jest uznawane przez miasto za budowę łącznika autostradowego do Pilzna. Urzędnicy podkreślają również, że nie jest ono zgodne z przebiegiem zatwierdzonym w 2014 roku i trasą wpisaną do rządowego Programu Budowy 100 obwodnic.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział na spotkaniu w Kielcach, że w grudniu 2022 roku rząd przyjął Program Budowy Dróg Krajowych, w którym zapewniono finansowanie dla całego przebiegu drogi S74 przez województwo świętokrzyskie. Wspomniał, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła już przetargi na realizację poszczególnych odcinków nowej trasy, która ma być gotowa najpóźniej w 2028 roku.
Prezydent Tarnowa Roman Ciepiela w związku z planem budowy drogi S74 napisał na swoim oficjalnym Facebooku, że: „Teraz czas na S73 Kielce – Tarnów – Gorlice – Jasło – S19. Odcinek Tarnów Ładna (94) – Tarnów Krzyż (A4) gotowy do realizacji”.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]