Bon turystyczny dostępny dla kolejnych osób
Ważna informacja dla rodziców, którzy złożyli wniosek o 500+ po 31 grudnia 2021 roku. Mogą się oni starać o bon turystyczny jeśli dzieci, których dotyczyło świadczenie urodziły się w ostatnich miesiącach ubiegłego roku - to znaczy od października do grudnia. Ważne jednak, żeby zrobili to w ciągu trzech miesięcy od narodzin.
Bon turystyczny to świadczenie w wysokości 500 zł na jedno dziecko, a w przypadku dziecka z niepełnosprawnością 1000 złotych. Przysługuje rodzicom, którzy mieli prawo do świadczenia wychowawczego 500+ w momencie wejścia w życie przepisów o bonie, a także jeśli nabyli do niego prawo między 19 lipca 2020 r. a 31 grudnia 2021 roku.
- Zgodnie z przepisami rodzice mają trzy miesiące na złożenie wniosku o 500+, licząc od dnia urodzenia dziecka. Oznacza to, że opiekunowie, którzy złożyli wniosek na początku 2022 r., na dziecko urodzone w 2021 r., też mogą liczyć na bon. Dla przykładu: pani Maria urodziła dziecko w listopadzie i wystąpiła o 500+ do ZUS w styczniu 2022 roku. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyznał świadczenie od listopada i tym samym mama może skorzystać także z bonu turystycznego - tłumaczy Anna Szaniawska, rzeczniczka prasowa ZUS w Małopolsce.
Polecany artykuł:
Jakie jest zainteresowanie bonem turystycznym?
Jak dotąd w Małopolsce przedsiębiorcy odebrali niemal 887 tys. płatności bonem turystycznym na kwotę ponad 486 mln złotych. To najlepszy wynik w całym kraju.
Rodzice, którzy nie wykorzystali do tej pory bonu, mogą to zrobić do końca września tego roku.
Jak działa bon turystyczny?
Bon turystyczny mogą aktywować rodzice i opiekunowie, na których jest przyznane świadczenie „Rodzina 500+”. Zrobią to tylko po zalogowaniu się do swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, z której korzysta już ponad 10 mln osób. Po aktywacji rodzic otrzymuje kod, który należy podać podczas płatności np. za imprezę turystyczną. Każda transakcja jest potwierdzana jednorazowym kodem, który jest wysyłany SMS-em.
Szczegółowe informacje o bonie turystycznym można otrzymać, dzwoniąc na specjalną infolinię ZUS: 22-11-22-111.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]!