Na początek pacjenci powinni się kontaktować z poszczególnymi ośrodkami rehabilitacji telefonicznie, aby ustalić nowy plan zabiegów. Pacjenci po przerwie w dostępnie do świadczeń, będą musieli odbyć tak zwane wizyty kontrolne. Posłużą one do aktualizacji diagnozy potrzeb poszczególnych osób. Na początek preferowaną formą kontaktu będzie teleporada.
Placówki mające w swojej ofercie świadczenia rehabilitacyjne działają w oparciu o wytyczne przygotowane przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów na czas pandemii. Od ich przestrzegania zależy bezpieczeństwo zarówno pacjentów, jak i personelu medycznego. Oto najważniejsze zasady.
- Z każdym pacjentem umówionym na zabieg, będzie przeprowadzany wywiad telefoniczny, którego celem będzie ustalenie, czy u danej osoby występują objawy choroby lub ryzyko narażenia na chorobę.
- Na miejscu w przychodni pacjent będzie wypełniał ankietę epidemiologiczną.
- Pacjenci będą proszeni o zasłanianie ust i nosa oraz noszenie rękawiczek, a także nieużywanie telefonów komórkowych w trakcie zabiegów.
- Obowiązkowe noszenie maseczek medycznych bądź przyłbic oraz rękawiczek jednorazowych będzie obowiązywało też fizjoterapeutów.
- Po każdym zabiegu zostanie dokładnie zdezynfekowane stanowisko zabiegowe.
Jeśli to możliwe pacjenci powinni przychodzić do przychodni indywidualnie. Liczba osób towarzyszących powinna być ograniczona do minimum, i tylko w sytuacjach gdy pacjent nie jest w stanie sam dotrzeć na rehabilitację. UWAGA!!! Za każdym razem decyzję o rozpoczęciu zabiegu podejmował będzie fizjoterapeuta w oparciu o wywiad i analizę stanu zdrowia. Jeśli dostrzeże wyraźne oznaki choroby tj. uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, pacjent nie zostanie wpuszczony na teren gabinetu.