Polacy coraz bardziej oszczędzają na kosmetykach
Polacy, jak informuje „Rzeczpospolita”, kupują coraz mniej kosmetyków. Najnowsze badania przeprowadzone przez GUS nie pozostawiają złudzeń, że nastąpiło mocne spowolnienie konsumpcji. Najbardziej widać to w branżach zajmujących się sprzedażą farmaceutyków, kosmetyków oraz odzieży. Oszczędzanie Polaków na kosmetykach potwierdzają również dane Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Wskazują one, że w 2022 roku przeciętny konsument w naszym kraju kupił średnio o 300 gramów mniej kosmetyków niż miało to miejsce w 2021 roku.
„Rzeczpospolita” donosi, że w ciągu ubiegłego roku Polacy nabyli około 180 tysięcy ton kosmetyków. Największą ich część stanowiły produkty do higieny osobistej, w tym mydła, żele pod prysznic, kosmetyki do włosów czy dezodoranty. Mieszkańcy naszego kraju kupili 155 tysięcy ton tych produktów. Ponadto nabyli również 20 tysięcy ton kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy, a także ponad 1 tysiąc ton preparatów do makijażu.
Polecany artykuł:
„Rzeczpospolita” informuje, że z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że 43 proc. kosmetyków zostało kupione przez Polaków w promocyjnych cenach. Natomiast co trzeci produkt posiadał logo marki własnej.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]