Wzrost cen stali może spowodować, że zakończenie inwestycji w Ostrowie może się przeciągnąć w czasie. Urzędnicy przyznają, że wcześniej nie przewidywali takiej sytuacji.
- Kryzys na rynku stali konstrukcyjnej jest pewnym zagrożeniem. Zbieramy informacje od firmy, aby móc w porę zareagować. Może się tak zdarzyć, że ta pierwotna cena może być aneksowana. Od marca, czyli od momentu kiedy otworzyliśmy oferty przetargowe, stal zdrożała nawet o 60 procent – zauważa Roman Łucarz, starosta tarnowski.
Remont mostu w Ostrowie rozpoczął się w połowie maja. Aktualnie budowa idzie zgodnie z planem. Postępów prac nie utrudnia - tak jak się obawiano - zbyt wysoki poziom Dunajca.
- W tej chwili przyczółki są zbrojone, niebawem będą zalewane betonem. Jeżeli chodzi o stal zbrojeniową, to nie ma z tym żadnego problemu. Firma zakupiła ją zaraz po wygraniu przetargu. W kolejnym etapie robione będą nowe podpory na bazie starych fundamentów. Zmieni się ich kształt, na bardziej elipsowaty - dodaje Roman Łucarz.
Wytrzymałość nowej przeprawy nad Dunajcem w Ostrowie eksperci szacują na około 50 lat. Kierowy mają przejechać nowym mostem do końca marca 2021 roku.