Akademia Edukacji Hybrydowej dedykowana jest nauczycielom z Tarnowa. Chodzi m.in. o wsparcie z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych, bezpieczeństwa cyfrowego oraz cyfrowych narzędzi edukacyjnych.
- Z perspektywy czasu dostrzegamy rzeczy, które nie były doskonałe. W okresie pandemii nauczyciele stosowali różne platformy, takie które znali wcześniej, albo takie, które znali ich uczniowie. To powodowało, że jeden uczeń mógł mieć np. zajęcia z języka polskiego na platformie Teams, zajęcia z informatyki na platfomie Google Classroom, a zajęcia z matematyki z wykorzystaniem WhatsApp’a czy Messengera. To powodowało, że w domu ucznia z podstawówki panował chaos. Rodzice nie wiedzieli, czy zadanie zostało zlecone przez e-dziennik, przez maila czy przez platformę – mówi Marcin Zaród z Tarnowskiej Akademii Nauki.
To jednak nie jedyne aspekty wymagające udoskonalenia. Bardzo ważne jest także odpowiednie podejście nauczyciela do ucznia. Nie jest to łatwe, kiedy obie strony dzieli ekran.
- Ważna jest kompetencja dotycząca umiejętnego zarządzania własnym czasem, ale nie tylko. Chodzi też o kompetencje związane z przejrzystą i klarowną komunikacją. Żeby uczeń i rodzic wiedział doskonale, jakie są wobec nich oczekiwania. Ważne jest jasne wskazanie uczniowi w jaki sposób może angażować się w lekcję prowadzoną on-line. Żeby uniknąć sytuacji, kiedy uczeń w ostatniej chwili wstaje z łóżka loguje się na platformę, po czym dalej idzie spać – dodaje Marcin Zaród.
W ramach Akademii Edukacji Hybrydowej przewidziano m.in. przeprowadzenie szkoleń eksperckich on-line, spotkania grup wsparcia oraz opracowanie i udostępnienie 15 tzw. tutoriali z materiałami instruktażowymi dot. korzystania z narzędzi technologii informacyjnej.
Szczegółowe informacje oraz link do formularza zgłoszeniowego dostępne są POD TYM ADRESEM