Rękodzieło

i

Autor: Foundry/Pixabay/cc0 Rękodzieło

Wydarzenia

Jak zamienić pasję w biznes? Warsztaty dla rękodzielników w Tarnowie

2023-11-17 8:35

Z myślą o tych, którzy tworzą i chcą się związać zawodowo z branżą kreatywną. Właśnie do nich skierowane były warsztaty, które w Tarnowie zorganizowała krakowska Wytwórnia MakerSpace. Czego dowiadywali się rzemieślnicy? O tym piszemy w tym artykule.

„Jak zamienić pasję w biznes” to warsztaty realizowane przez Wytwórnię MakerSpace z Krakowa, w ramach projektu „Małopolska Innowacyjna”. Spotkania zaplanowano w Niepołomicach, Nowym Sączu, Tarnowie, Oświęcimiu, Nowym Targu, Krakowie i Chrzanowie. Są skierowane do rękodzielników i rzemieślników, którzy dotychczas tworzyli swoje produkty „po godzinach”, ale myślą o tym, by ze swojego hobby uczynić zawodowe zajęcie i zarabiać na pracy własnych rąk.

POSŁUCHAJ uczestników i organizatorów warsztatów "Zamień pasję w biznes"

- Twórcy mają to do siebie, że nie są za dobrzy w reklamę. Są świetni w tworzenie, ale czasami trzeba im trochę pomóc i to był ten pomysł, żeby pomagać ludziom, którzy tworzą rzemiosło, którzy tworzą swoje własne wyroby, żeby wyszli z tym dalej i żeby pokazać to światu. Bardzo dużo się sprowadza do pieniędzy i pewnych technikaliów. To jest coś, czego każdy się boi, bo to jest zakładanie własnej firmy, ale myślę, że rzemieślnicy najbardziej się boją, jak trafić z tym produktem do klientów i jak do nich dotrzeć. Nie mają do końca pomysłu na opowieść o swoim produkcie i szybko się zniechęcają, bo na efekty trzeba czekać – zauważa prowadząca warsztaty Katarzyna Dulińska – Bochonko z krakowskiej Wytwórni MakerSpace.

Krystian Ochman ujawnia swój Testament! Tytułowa piosenka może być hitem!

Sporo emocji podczas warsztatów wzbudził temat wyceny swoich prac. Część uczestników uważała, że należy dostosować się do rynku, inni twierdzili, że nawet drogi produkt znajdzie nabywcę, jeżeli trafi do właściwej osoby. Wielu rękodzielników przyznawało, że sprzedawali już pojedyncze prace, ale nie mają doświadczenia w promowaniu swojej działalności w social mediach. Podczas warsztatów uczestnicy tworzyli modele idealnych klientów i poznawali zasady budowania marki osobistej.

- Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Na razie nie jestem gotowa, żeby zakładać własną działalność rękodzielniczą, ale bardzo liczę na obiecane materiały pokonferencyjne i grupę na FB, bo chcę mieć kontakt z rzemieślnikami, którzy zamierzają zacząć. (…) Dla mnie zaskoczeniem była informacja o sprzedaży produktów w tzw. dropach. Zawsze sądziłam, że sprzedaż to coś stałego, a kilka razy w roku można urządzić promocję czy wyprzedaż. Tymczasem okazuje się, że ten model sprzedaży w trzech albo czterech ratach w roku jest stosowany i działa – mówiły Radiu Eska Tarnów uczestniczki warsztatów.

Warsztaty w Tarnowie zgromadziły rękodzielników działających w różnych branżach kreatywnych, między innymi takich jak stolarstwo, ceramika, bukieciarstwo, krawiectwo, tworzenie biżuterii, okolicznościowych kartek czy upominków i ozdób choinkowych. Uczestniczący w nim rzemieślnicy poznawali tajniki budowania własnej marki, dowiadywali się między innymi czym jest działalność nierejestrowana, jak budować kampanie informacyjne w internecie oraz jak dbać o komunikację z klientami.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]

Święta Bożego Narodzenia w czasach PRL-u. QUIZ

Pytanie 1 z 10
W co pakowano prezenty świąteczne?