Początek obwodnicy usytuowany jest na pograniczu miasta z Gruszowem Małym, a w dalszej część przebiega wzdłuż granicy z gminą Olesno. Kończy się za stacją paliw przed Żelazówką. W sumie powstało 5 wiaduktów, 1 most, 9 przepustów oraz mury oporowe.
Polecany artykuł:
Na ukończeniu jest już budowa skrzyżowań z dodatkowymi pasami ruchu dla zjeżdżających w prawo lub lewo.
- Natężenie ruchu było tak duże, że praktycznie dzień i noc trudno było tolerować ten ruch. To nie tylko kwestia zapylenia i zanieczyszczenia powietrza. W samym centrum te potężne wielotonowe ciężarówki przemieszczają się non stop, co jest bardzo dużym utrudnieniem dla mieszkańców - mówi Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski.
Obwodnica będzie połączona z lokalnymi ciągami komunikacyjnymi za pomocą czterech rond. W ramach realizacji skrzyżowań konieczna była też przebudowa istniejącej sieci komunikacyjnej o długości ponad 5 kilometrów.
Polecany artykuł:
Po stronie gminy będzie leżeć pokrycie kosztów oświetlenia obwodnicy. Rocznie to wydatek nawet 200 tysięcy złotych. Koszt całej budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej wyniesie ponad 102 mln zł.