Specjaliści prowadzili zajęcia wykorzystując specjalne platformy i komunikatory. Połączenia wideo i audio pozwalały kontrolować sposób wykonywania ćwiczeń przez podopiecznych. Oczywiście, nie obyło się bez problemów.
- Zdarzało się, że z powodu problemów technicznych nie mogliśmy się widzieć albo słyszeć, gubił się zasięg, rozrywały połączenia, ale na ogół udawało się odbyć zajęcia – relacjonuje Sabina Rosołowska Patuła z Powiatowej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Tarnowie.
Rozwiązanie okazało się skuteczne. Wirtualnie można było odbyć więcej spotkań, niż tradycyjnie w poradni. Rodzice nie tracili czasu na dojazdy, łatwiej można było dopasować terminy zajęć, do godzin zdalnej nauki. Dlatego logopedzi postanowili, że będą korzystać z tego rozwiązania, również po ustaniu epidemii.
Tymczasem Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Tarnowie wznowiła przyjęcia. Diagnozowane są dzieci wymagający wydania opinii i orzeczeń, koniecznych w dalszej edukacji. Nie tylko te, które już są pod opieką Poradni. Konieczne jest jednak zachowanie zasad bezpieczeństwa. Specjaliści noszą przyłbice i maseczki, obowiązuje pomiar temperatury i dezynfekcja rąk. Przed przyjściem, termin wizyty należy umówić telefonicznie.