Od kliku miesięcy w Tarnowie można było spotkać ekipy drogowców, którzy w bliskim sąsiedztwie świateł montowali metalowe słupy, instalowali kamery i wymieniali przyciski służące pieszym.
- Jednym z udogodnień będzie stosowanie tzw. zielonej fali. Będzie można w sposób sprawny pokonać dany odcinek drogi. Nie oznacza to jednak, że system będzie cały czas tak działał. Włączając zielone światło weźmie on pod uwagę m.in. obciążenie poszczególnych tras. Posłuży on przede wszystkim miejskim autobusom. W przypadku opóźnienia będą one traktowane priorytetowo - tłumaczy Artur Michałek z Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.
Polecany artykuł:
Drugim z elementów Inteligentnego Systemu Transportu było opomiarowanie sześciuset miejsc parkingowych. Dzięki aplikacji mobilnej kierowcy w Tarnowie będą wiedzieć gdzie możne zaparkować. Pomogą im w tym również testowane obecnie tablice przy najbardziej ruchliwych ulicach.
- One będą ogólnie określały, w którym rejonie miasta i na której ulicy są wolne miejsca postojowe – dodaje Artur Michałek.
Dzięki kamerom osoba zarządzająca ruchem będzie miała podgląd na skrzyżowania i w sposób sprawny będzie mogła interweniować w przypadku zagrożeń czy ograniczeń w ruchu. System w pełni ma zacząć działać pod koniec listopada.