Specjalny komputerowy program porównuje dane np. z ewidencji ludności, ze szkół i przedszkoli, spółdzielni mieszkaniowych, czy z MOPS-u. Osoby, u których wykryte były nieścisłości zostali poproszone o wyjaśniania.
- W wyniku tych działań i weryfikacji, wystosowaliśmy blisko 100 wezwań do właścicieli nieruchomości w celu wyjaśnienia wątpliwości, które pojawiły się w trakcie dokonywanych weryfikacji - mówi Elżbieta Starzyk, szefowa wydziału podatków i windykacji w tarnowskim magistracie.
Efekt? Wezwani do wyjaśnień mieszkańcy zreflektowali się i szybko zdecydowali na korektę deklaracji śmieciowej. Zgłosi dodatkowo 45 osób. Dzięki temu do budżetu miasta wpłynęło dodatkowo 12 tys. złotych!
- Dotychczas zweryfikowanych zostało ponad tysiąc takich dokumentów. Mamy też deklaracje od zarządców, którzy składają deklaracje od wielu mieszkańców i w tym przypadku może być mniejsza liczba mieszkań wezwanych do wyjaśnień, ale z drugiej strony korekta jednej deklaracji może spowodować przypisanie bardzo znaczącej kwoty – dodaje Elżbieta Starzyk.
Jeżeli urzędnicy stwierdzą, że nieprawidłowości dotyczyły okresu wcześniejszego to zgodnie z prawem opłata również będzie ściągana.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!