Kolejną falę dzwoniących do tarnowian telemarketerów dało się zaobserwować kilkanaście dni temu. Były to zaproszenia po odbiór bonu turystycznego, który rzekomo miał poprawić sytuacje finansową hoteli i pensjonatów.
- Zaproszenia te okazywały się nieprawdziwe. Sprowadzały się do celów handlowych. Pokazywano, a następnie namawiano mieszkańców do zakupu różnorodnych urządzeń. Nikt żadnych bezpłatnych voucherów nie otrzymał. W zamian były to drobne upusty procentowe do wykorzystania w konkretnym hotelu – opowiada powiatowa rzecznik praw konsumenta - Magdalena Kras-Pyzik.
Nierzadko na tego typu spotkaniach stosowane są manipulacje. Wszystko po to, by podpisać umowę i wpłacić zaliczkę. Mieszkańcy ulegają i poddają się chwili oraz urokowi osób przeprowadzających pokazy.
- Po pierwsze odpowiedzmy sobie na pytanie, czy taki sprzęt jest nam w ogóle potrzebny. Nie dajmy sobie wmówić, że można go kupić tylko dzisiaj i że jutro nie będzie takiej okazji. Zwrócimy uwagę, aby sprzedawca wydał nam wszystkie dokumenty związane ze sprzedażą, a więc kopie umowy, ewentualnie jakieś regulaminy, czy szczegóły promocji - dodaje Magdalena Kras-Pyzik.
Od zawartej podczas spotkania nieuczciwej umowy można odstąpić w ciągu 14 dni. Specjaliści radzą, aby zrobić to na piśmie, a nie poprzez telefoniczną rozmowę z konsultantem.
PADŁEŚ OFIARĄ OSZUSTÓW? POSZUKAJ POMOCY U SPECJALISTÓW:
- Miejski Rzecznik Konsumentów Tarnów, ul. Nowa 4tel.: 14 688 28 50
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów Tarnów, ul. Narutowicza 38tel. 14 631 63 13
- Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Tarnowie Tarnów, ul. Narutowicza 33tel. 14 621-42-16