Zakończono już budowę instalacji przeciwwodnej, która ma chronić przed napływem wód gruntowych. Trwają prace wykończeniowe, czyli pokrywanie płyty żelbetowej specjalną warstwą antykorozyjną.
- Trwa też budowa kanalizacji przeciwdeszczowej. W najbliższych dniach wykonawca ma zamiar rozpocząć roboty brukarskie i budowę drogi pod wiaduktem. Dojdzie do tego jeszcze oświetlenie - mówi Dorota Szalacha z Polskich Linii Kolejowych.
Prace opóźniały się ze względu m.in. na warunki pogodowe, w okresie zimowym oraz ze względu na tzw. reżim technologiczny. Chodzi o konkretne wymagania dot. np. sieci wodociągowej.
- Najwięcej problemu sprawiła budowa izolacji przeciwwodnej. Warunki budowlane okazały się bardziej złożone, niż wynikało to z wcześniejszych badań geologicznych - dodaje Dorota Szalacha.
Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, zarówno piesi jak i kierowcy, z nowych dróg i chodników będą mogli korzystać w tym miejscu już w lipcu.