Powraca legendarna tarnowska marka. W tym roku na rynku pojawią się produkty pod nazwą „Owintar”
Zakład Przemysłu Owocowo-Warzywnego „Owintar” został utworzony w 1951 roku na terenach dawnego Browaru Książąt Sanguszków, który w latach 1813-1826 wybudował Eustacy Erazm Sanguszko. Do 1998 roku produkował m.in dżemy, powidła, koncentraty, soki owocowe i warzywne, wina owocowe, musztardy oraz ocet. W 2008 roku większość zabudowań przedsiębiorstwa wyburzono. Od tamtego czasu teren kilkakrotnie zmieniał właścicieli. Powstało również wiele koncepcji zagospodarowania działek, ale żadna z nich nie doczekała się realizacji. Po blisko 20 latach lokalne Stowarzyszenie „Grupa Odrolnika” postanowiło przypomnieć kultową tarnowską markę i planuje w tym roku wprowadzić na rynek rzemieślnicze produkty pod szyldem „Owintar”.
Powracający „Owintar” rozpocznie swoją działalność od produkcji takich wyrobów, jak: dżemy, soki, powidła czy konfitury. W dalszych planach na rynku pojawią się również wina owocowe. Możliwie, że powróci również legendarny tarnowski żurek.
— Marka będzie służyła promocji Tarnowa i regionu poprzez dziedzictwo kulinarne i tradycje związane z uprawami starych odmian owoców (jabłka, gruszki, śliwy itp.) i ich przetwórstwo. Produkty (dżemy, konfitury, powidła, soki) będą sprzedawane głównie jako pamiątka kulinarna z regionu. Na bazie 200 letnich tradycji zakładu powstanie też ekspozycja z zachowanymi pamiątkami i zostanie przygotowane pomieszczenie do prowadzenia degustacji dla grup turystów — wyjaśnia w mediach społecznościowych Jan Czaja ze Stowarzyszenia „Grupa Odrolnika”.
Reaktywowana marka „Owintar” doczekała się nowego logotypu, który nawiązuje do wieloletniej tradycji jednego z niegdysiejszych największych tarnowskich przedsiębiorstw produkcyjnych. Jego projektem zajęła się Bożena Wojtanowska-Głowacz z Pracowni Grafiki Projektowej Umbra Design.
— Prezentujemy nasze najnowsze wykonanie logotypu wraz z Identyfikacja Wizualną marki OWINTAR, która zawierają wszystko, co niezbędne do spójnej prezentacji marki - od sposobu użycia logo, po kolorystykę, wizytówki, ulotki, etykiety, notatniki, buff, smycze, parasole etc. Stworzony został niepowtarzalny charakter logotypu nawiązującego do lat 20-30 ubiegłego wieku oraz ilustracje ogrodnika w kapeluszu, symbolizującego lokalnego przetwórcę, producenta owoców - nawiązując do głębokich tradycji marki Owintar — informuje w meidach społecznościowych Umbra Design.
Jesteś świadkiem zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]